Strony

niedziela, 13 stycznia 2013

Zupa z czerwonej fasoli

Jeszcze niedawno sądziłam, że fasolową można robić tylko z białej fasoli. Okazało się, że byłam w gigantycznym błędzie! Postanowiłam dzisiaj zburzyć utarte schematy i spróbować przygotować zupę z czerwonej, z puszki. Jest bardzo treściwa, sycąca, świetnie nadaje się na zimowy obiad. Jak każda zupka- rozgrzewa. :) Sekret tkwi w tym, ze im dłużej gotowana, tym lepsza. Bez dodatku kiełbaski jest mdła, bez smaku. Należy dodać do niej baaardzo dużo przypraw, aby była rzeczywiście smaczna.Ja musiałam kilka razy doprawiać, aby uzyskać ideał. Pragnę Wam dziś przedstawić najlepszy przepis na zupę z czerwonej fasolki.


Składniki:
800 ml wody
200 g kiełbasy
2 ziemniaki
1 mała cebula
0,5 puszki fasoli czerwonej
0,5 marchewki
1-1,5 łyżki koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
sól, pieprz, majeranek, oregano

Obrane ziemniaki i marchew pokroić na małe kawałki. Zalać 400 ml wody. Gotować 20 minut. Dodać fasolkę odsączoną z zalewy i przepłukaną pod bieżącą wodą do zupy. Podgotować aż wszystkie składniki będą miękkie. Zaprawić koncentratem i zmiksować. Kiełbasę pokroić w plastry a cebulę w drobną kostkę. Dorzucić składniki do zupy, wsypać przyprawy i gotować na wolnym ogniu około 20 minut. Na koniec dodać obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek, wymieszać i podawać.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz