Strony

wtorek, 15 stycznia 2013

Słodkie paluszki

Nieraz mam ochotę na coś do pochrupania. Pierwsze, co wpadło mi do glowy to grissini, ale rzadko miewam w domu drożdże. Niedawno, szukając właśnie czegoś takiego w blogosferze, natknęłam się na świetny przepis. Nie pamiętam dokładnej nazwy stronki, więc trudno mi podać źródło inspiracji.  Było to już dawno, tylko czekałam na stosowny moment, kiedy na prawdę    bieda mnie przyciśnie. Te paluchy to świetna przekąska, myślę, że dobrze sprawdziłaby się na spotkaniu ze znajomymi. Ja do oryginalnego przepisu dodałam jedynie proszek do pieczenia i zmieniłam przyprawy.


Składniki:
1 szklanka mąki + do podsypywania
100 ml wody
pół łyżeczki proszku do pieczenia
płynny miód
sól, oregano

Mąkę z proszkiem do pieczenia zalać wrzątkiem i dosypać przyprawy. Składniki delikatnie wymieszać łyżką. Wyrobić ciasto aż przestanie kleić się do rąk. Stolnicę podsypać mąką. Rozwałkować ciasto i pokroić w paski o dowolnej grubości i długości. Można zwinąć, tak jak ja, ale niekoniecznie. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Paluszki przełożyć na przygotowaną blachę i każdy z osobna polać miodem. Włożyć do nagrzanego piekarnika, piec 8-11 minut, w zależności od tego, czy chcemy chrupiące paluszki czy miękkie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz