Strony

piątek, 21 grudnia 2012

Korzenne biscotti

To twardawe, suche hiszpańskie ciasteczka. Mimo to, wyśmienite.Ich cechą jest  dwukrotne pieczenie. Zwykło się je robić z migdałami, ja zaś nie posiadałam ich. Postanowiłam zrobić wersję korzenną z myślą,że świetnie zastąpią na  świątecznym stole pierniczki. Jestem tak leniwa, że po prostu nie chce mi się ich robić a miło jest przecież coś pochrupać po kolacji. Najlepiej smakują maczane w mleku, co zresztą ilustrują zdjęcia. :)


Składniki:
1,5 szklanka mąki
50 g cukru
3 jajka
1 łyżeczka kakao
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
ekstrakt pomaranczowy (2-3 krople)
skórka otarta z połowy cytryny

Piekarnik rozgrzewać do 180 stopni.Wymieszać suche składniki. Dodać lekko ubite jajka i inne składniki. Całość zmiksować i wyrobić rękami, a jeśli  cisto jest za rzadkie, dodać  mąki.Z gotowego ciasta można ulepić jeden wałek, tak jak ja, albo dwa malutkie. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec prze 25 minut. Gotowe ciasto wystudzić, pokroić pod skosem na kromki o grubości około 1,5-2 cm. Ciastka suszyć w piekarniku  w temperaturze 130 stopni przez 10 minut z każdej strony.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz