Strony

niedziela, 7 października 2012

Sałatka z sosem mojego pomysłu

Czasem sama boję się swoich pomysłów. Potrafię połączyć kilka przeciwstawnych smaków. Bądź tak, jak w tym wypadku, komponować sałatkę z gęstym sosem. Wyszło... inaczej. Nie mniej jednak powstało coś smacznego. Bardzo dawno na moim blogu nie było żadnej zieleniny. Tym bardziej gorąco polecam.


Składniki:
sałatka
kapusta pekińska
pół papryki
sos
1 dojrzały pomidor
100 ml półwytrawnego czerwonego wina
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka sosu chilli

Kapustę i paprykę pokroić. Przełożyć do miseczki. Pomidora zaś obrać ze skóry i pokroić w drobną kosteczkę. Przełożyć go na rozgrzaną patelnię i zalać winem. Smażyć, aż odparuje prawie cała objętość wina, czasami mieszając. Zawartość patelni przełożyć do wysokiego naczynia i zblendować. Dodać pokrojony czosnek, sos chilli i cukier. Wymieszać. Polać sosem sałatkę tuż przed podaniem.




4 komentarze:

  1. bardzo ciekawie, ja jednak pekinkę kocham z winegretem

    OdpowiedzUsuń
  2. dlaczego teraz zajżałam, bo kombinowałam dziś na obiad własnie z pekińską i standardowo z majonezem zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie raz będzie okazja. :)
      Poza tym z majonezem też jest smaczna. ;-)

      Usuń