Strony

sobota, 6 października 2012

Gruszki w karmelu

Szybki deserek. Owoc w połączeniu z karmelem. Czego chcieć więcej? :) No można, można, ale jak dla mnie to genialne połączenie. Mięciutka gruszka, twardy, rozpływający się w ustach karmel. Muszę przyznać, że robiłam go pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Pomyślałam sobie, że fajnie by było wykorzystać go w jakimś cieście, także spodziewajcie się niebawem jakieś bardzo słodkiego przepisu. :) A tymczasem zapraszam na gruszkę oblaną karmelem.


Składniki:
1 gruszka
3 łyżeczki cukru
1-2 łyżeczki wody

Obrać gruszkę. Wrzucić do wrzącej wody. Gotować aż do miękkości, u mnie zajęło to jakieś 15 minut. Wystudzić gruszkę. W rondelku rozpuścić cukier, mieszając, aby nie przywarł do dna. Dolać wodę i energicznie mieszać. Gruszkę szybko oblać karmelem i odstawić, aby stwardniał.



1 komentarz:

  1. Pychotka :) Ja zawsze kupuję sobie jabłka w karmelu - ale gruszka też pewnie smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń