Strony

sobota, 11 sierpnia 2012

Deser bananowy


Lubię banany. Ale ile ich można jeść? Zjadłam już kilka świeżych i mam dość. Została mi jeszcze cała kiść. Postanowiłam wykorzystać chociaż część tych bananów do deseru. Nadały specyficznego smaku, który świetnie skomponował się z resztą. Polecam mój przepis. Jest niezawodny! :)

Składniki ( na 3 porcje):
masa ciemna:
1 serek waniliowy
1 łyżeczka cukru
1,5 szklanki wody
4 łyżeczki żelatyny
1 łyżka kakao
masa jasna:
6 łyżek gęstego jogurtu naturalnego
1 galaretka pomarańczowa
150 ml wody
Dodatkowo:
1 banan
listek bazylii do ozdoby

Do serka waniliowego dodać cukier i kakao, wymieszać. Żelatynę rozpuścić w wodzie. Dodać do serka i wymieszać. Wystudzić. Przelać do szklanek lub pucharków i wstawić do lodówki. Kiedy masa będzie tężeć, przygotować jasną masę. Galaretkę pomarańczową przygotować wedle przepisu na opakowaniu stosując 150 ml wody. Przygotowaną galaretkę wymieszać z jogurtem naturalnym.
Banana obrac ze skórki i pokroić. Na stężałej masie kakaowej ułożyć plastry. Zalać jasną masą i odstawić do lodówki na około godzinę. Przed podaniem udekorować świeżą bazylią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz