Strony

czwartek, 9 sierpnia 2012

Łaciata krówka.


Nazwę temu ciastu nadałam sama, wedle pierwszego skojarzenia.  Być może oryginał łaciatej krówki wygląda inaczej. Ale ja ją sobie wyobrażam właśnie tak. :) Jedyne co mi nie pasuje to polewa, która jest niefotogeniczna. Jednakże smak rekompensuje wszelkie niedoskonałości estetyczne. Starałam się. To ciasto robiłam pierwszy raz, więc wybaczcie niedociągnięcia. :)

Składniki
ciasto:
2 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka cukru
130 g oleju
2 jajka
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kwaśnego dżemu

ser:
50 dag półtłustego sera białego
2 jajka
3 łyżki masła
3 łyżki jogurtu greckiego
2 krople aromatu waniliowego

Sposób przyrządzenia ciasta:
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywno ze szczyptą cukru.  Do żółtek dodać mąkę, mleko i olej. Zmiksować. Dodać kakao, dżem i proszek. Ponownie zmiksować. Dodać pianę. Wymieszać łyżką albo szpatułką. Gotowe ciasto przelać do formy.
Sposób przyrządzenia serowej masy:
Ser zmielić 3 razy. Przełożyć do miski. Dodać całe jajka oraz masło i jogurt. Zmiksować na gładką masę. Dolać aromat waniliowy i wymieszać.  Na cieście robić kleksy z masy serowej. W trakcie pieczenia mogą one opaść na dno, ale i tak powstanie efekt łat krowich.
Ciasto piec około 50 minut w temperaturze 180 stopni. Można przyrządzić polewę i przelać ją  na zimne ciasto.





2 komentarze:

  1. Ciasto ciekawe, smacznie się prezentuje, nie trzeba zdjęcia - nazwa, opis i składniki mówią same za siebie :))) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. :) Cieszę się, że Ci "smakuje". ; )

      Usuń