Strony

niedziela, 5 sierpnia 2012

Cukier różany


Do zrobienia cukru różanego zainspirował mnie Ten przepis i postanowiłam go wykorzystać.
Dzień przed znalezieniem go, byłam z mamą na spacerze i coś mnie skusiło, aby pozrywać płatki dzikiej róży. Jesienią postaram się zapolować na owoce tego krzewu. Obym tylko nie zapomniała. :) A wracając jeszcze do cukru, jest on aromatyczny i bardzo ładnie wygląda. :) JA właśnie popijam herbatkę z tym cudownym słodzikiem. 

Składniki:
cukier
płatki dzikiej róży

Część płatków róży porwać na mniejsze kawałki. Połowę z tej części dodać do słoiczka. Zasypać cukrem. Dodać pozostałą część kawałków płatków róży i przykryć cukrem. Całe płatki ( te nieporwane) zalać gorącą wodą i przykryć na minut spodkiem. Odcedzone i osuszone płatki dodać do cukru. Wymieszać zawartość słoika i pozostawić na 1 dobę. Wszystko można jeszcze wrzucić do blendera, ale mi się nie chciało.





1 komentarz: