Strony

wtorek, 7 sierpnia 2012

Chińszczyzna


Nie warto kupować chińszczyzny. Równie dobrze można ją zrobić samodzielnie. To wcale nie jest skomplikowane, mimo że może wydawać się inaczej. Jeżeli ja sobie poradziłam, to co dopiero Wy! :) Wiele rzeczy udaje mi się zepsuć, ale ta chińszczyzna wyszła pyszna! Będę robić ją często. A przepis pochodzi z mojej książki kucharskiej, ale trochę go zmodyfikowałam. Przez skromne zapasy w lodówce byłam zmuszona do pominięcia kilku składników, dodaniu innych... Chyba sami rozumienie. ; ) Ma nadzieję, że zdjęcia zachęcą Was do skorzystania z mojego przepisu i zrobieniu własnej chińszczyzny. Zachęcam.

Składniki:
250g filetów z piersi kurczaka
1 cebula
1 papryka (nie znalazłam w żadnym sklepie)
2 pomidory
3 ząbki czosnku
2 plastry sera żółtego
5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
pół szklanki bulionu
grzyby marynowane (dałam suszone)
sos sojowy
przyprawa 5 smaków, imbir, słodka papryka

Mięso natrzeć słodką papryką, przyprawą 5 smaków, przeciśniętym przez prasę czosnkiem i polać sosem sojowym. Najlepiej zrobić to wieczorem i pozostawić kurczaka na całą noc, ale jeśli nie ma takiej możliwości, wystarczą 4 godziny marynowania. Po upływie tego czasu, do woka wlać bulion. Zagotować. Dorzucić mięso i dusić 3-4 minuty, po czym dodać pokrojoną cebulę, marchewkę oraz paprykę i grzyby. Przyprawić imbirem. Energicznie wymieszać. Zdjąć z ognia. W tym czasie pokroić drobno pomidory i dodać je do mięsa. Tak samo koncentrat. Ponownie przestawić wok na palnik i smażyć wszystko w minimalnej temperaturze. Dusić danie 10 minut, a następnie dodać na wierzch pokrojony w kosteczkę ser żółty, i dosłownie chwilkę potrzymać na gazie ( aż ser się roztopi). W międzyczasie ugotować ryż. Podawać razem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz