Strony

poniedziałek, 2 lipca 2012

Zupa jarzynowa


Podpatrzyłam w Internecie wiele przepisów na zupę jarzynową. Me zaskoczenie nie miało końca. Każdy był inny. Doszłam do wniosku, że ilu kucharzy, tyle przepisów na jarzynową. Postanowiłam stworzyc własną kompozycję. Do zupy wrzuciłam właściwie to, co miałam pod ręką. Co prawda nie jest taka gęsta, jak te wszystkie na zdjęciach z googli, ale jest smaczna, a chyba właśnie to się liczy. :) Gorąco polecam wypróbowanie mojego przepisu.


Składniki:
kawałek ulubionego miesa
2 kostki warzywne
2 ziemniaki
1 marchewka (użyłam mrożonki)
1 mała cebula
60g groszku
5-6 różyczek kalafiora
pól selera
biała część pora
4 łyżki śmietany
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka masła
sól, pieprz mielony, 4 kulki ziela angielskiego

Nalać do garnka 2 litry wody. Wrzucić mięso i kostki warzywne. Dodać przyprawy. Warzywa umyć i obrać. Ziemniaki, marchewkę i cebulę pokroić w plastry.Selera przekroić na pół. Groszek i  kalafior opłukać. Wrzucić wszystko do zupy. Kiedy składniki zmiękną, dodać roztwór mąki, śmietany i 3 łyżek wywaru. Zaprawić zupę i zagotować. Na sam koniec można dodać masło i jeszcze chwilę podgotować.



1 komentarz:

  1. zupa nie wygląda apetycznie, a dlatego że dopuściłaś do zwarzenia śmietany, ale nie ma co się poddawać.... Powodzenia!!!

    OdpowiedzUsuń