Strony

niedziela, 6 stycznia 2013

Chrupiące owsiane ciasteczka

Chrupiące, owsiane ciasteczka, których zrobienie trwa nie więcej niż dwadzieścia pięć minut. Brzmi pięknie.:) Kolejną zaletą tych cudeniek są łatwo dostępne i tanie składniki. Ważne, aby były w temperaturze pokojowej.Nie wymagają dużego nakładu pracy. Ważne jednak, aby, układając je na blaszce, zachowywać duże przestrzenie, ponieważ ciastka rosną na boki. :) Uprzedzam, gdyż u mnie pierwsza tura po upieczeniu przypominała rozlazłe ciasto, ale i na to można znaleźć sposób- pokroiłam owe coś na kształt ciastek, a kolejne partie układałam w gigantycznych odstępach. Nie bójcie, gdy przy wyciąganiu ciastek zauważycie, że są miękkie- po ostygnięciu stwardnieją i będą chrupkie. Niestety, mój piekarnik piecze nierównomiernie, dlatego brzegi ciastek są mocniej przypieczone. Mimo to smak jest tak samo rewelacyjny! Ciasteczka te świetnie nadają się do pracy czy szkoły.  Moją inspiracją był ten przepis .


Składniki(na około 30 ciasteczek):
250 g miękkiego masła
1,5 szklanki płatków owsianych
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
2 krople aromatu rumowego
szczypta soli

Po utarciu masła na puch, dodać cukier i zmiksować. Wbić jajko  i ponownie zmiksować. Dodać pozostałe składniki i miksować aż płatki ulegną rozdrobnieniu. Gotowe ciasto można jeszcze wyrobić rękami. Piekarnik ustawić na 180 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.Z ciasta uformować niewielkie kulki a następnie spłaszczyć i ułożyć w dużych odstępach. Piec 15 minut do zarumienienia. Gotowe ciastka studzić na kratce.



1 komentarz: