Strony

niedziela, 18 listopada 2012

Marchewkowe frytki

Bardzo lubię frytki ziemniaczane. Najlepiej mi smakują te domowe, jednak doszłam do wniosku , że w mojej diecie jest za dużo jest ziemniaków. Niedawno słyszałam o frytkach z marchewki, a w sklepie widziałam chipsy marchwiowe. Ale o tym innym razem. :) Wracając do frytek, postanowiłam dziś takowe przyrządzić. Wyszły pyszne, lekko pikantne i chrupiące, czyli takie, jakie lubię. To świetna alternatywa, dla tych, którzy liczą kalorie bądź mają już dość tradycyjnych i , prawdę powiedziawszy, ociekających tłuszczem, frytek. Dość teorii! Przejdźmy do praktyki. :)



Składniki (na 1 porcję):
1 średnia lub duża marchewka
majeranek
pieprz mielony
sól
olej

Marchewkę umyć, obrać i pokroić w słupki. Posypać przyprawami i skropić olejem. Wymieszać. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i przesypać na nią frytki marchewkowe. Piec około 25 minut. Gotowe frytki przełożyć na ręcznik papierowy, aby odsączyć tłuszcz.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz