Strony

poniedziałek, 12 listopada 2012

Kompot jabłkowy

Jako dziecko nie lubiłam kompotów. Do teraz nie lubię słodkich jabłek. Jednakowoż traf chciał, że właśnie takie owoce wpadły w moje ręce. Na surowo mi nie smakowały, stąd pomysł na ugotowanie ich. Kompot ten jest tworem mojej wyobraźni. Składniki są dość nietypowe-muszę przyznać się bez bicia- chyba nikt nie dodaje kwasku cytrynowego, a ja jestem takim odmieńcem, że bez tego przez gardło nie przeszłaby mi ani kropla słodkiego kompotu. Lubię kwaskowy posmak. :) Z drugiej strony lubię też wprowadzac udziwnienia do tradycyjnych przepisów.



Składniki:
4 słodkie jabłka
800 ml wody
2 łyżki cukru
1 łyżka miodu
0,5 łyżeczki kwasku cytrynowego
0,5 łyżeczki cukru waniliowego
sok z cytryny


Obrane, pozbawione gniazd nasiennych i pokrojone w dowolne kształty jabłka skropić sokiem  cytryny. Wrzucić do wrzącej wody. Dodać resztę składników i gotować kompot przez 30 minut pod przykryciem. Podawać przestudzony.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz