Strony

niedziela, 30 września 2012

Oszukany sernik.

Z niewiadomych powodów, ciasto to wygląda jak sernik na zimno, smakuje jak sernik, ale to nie jest sernik! :) Zawiła sprawa. 
Otóż ciasto to jest na bazie mleka i śmietany. Jest kruche, rozpływające się w ustach, słodkie. O kaloriach wolę nie wspominać by nie zniechęcić osób na diecie czy liczących zjadane kcal. ;) Ciacho tak mi smakowało, że nie mogłam mu się oprzeć. Zapomniałam o tyciu i innych sprawach. Czułam się jak w niebie, podobnie jak me podniebienie. 


Składniki:
1 paczka biszkoptów
2 litry mleka
3 duże kubki kwaśnej śmietany
1 kostka masła
1 szklanka cukru
1 galaretka truskawkowa

Mleko zagotować. Dodać śmietanę, gotować aż zrobi się masa przypominająca twarożek. Odcedzić i wystudzić. Dno tortownicy wyłożyć biszkoptami. Można lekko je nasączyć mocną herbatą. Zimny twarożek zmiksować z masłem i cukrem. Wylać masę na biszkopty. Galaretkę przygotować według przepisu na opakowaniu. Przestudzoną wylać na ciasto.



3 komentarze:

  1. Kiedyś...taki robiłam..ale dodatkowo dzieliłam na połowę ..jedna część była biała, a druga z dodatkiem kakao.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe są takie oszukańce :)

    OdpowiedzUsuń