Strony

sobota, 23 czerwca 2012

Ciasto W-Z


Dziś złapała mnie ochota na coś bardzo słodkiego, można powiedzieć- mega bombę kaloryczną! :D Długo nie myśląc zrobiłam W-Z-kę. Wyszła wyśmienita.

Składniki
na ciasto:
5 jaj
0,5 szkl. oleju
3/4 szkl. cukru
1,5 szkl. mąki
3 łyżki kakao
4 łyżki wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
na masę:
0,5 l śmietany kremówki
0,5 szkl. cukru pudru
6 łyżeczek żelatyny
3 serki homo
0,5 szkl. wody
cukier waniliowy
na polewę:
100 g czekolady gorzkiej
2 łyżki mleka
do nasączenia:
1 szklanka posłodzonej herbaty
2 łyżki spirytusu

Ciasto: Ubiłam białka. W oddzielnym naczyniu zmiksowałam żółtka z cukrem. Dodałam olej, mąkę, kakao oraz proszek do pieczenia. Ponownie zmiksowałam. Dolałam wodę. Wymieszałam łyżką. Dorzuciłam białka i delikatnie wymieszałam szpatułką. Gotowe ciasto piekłam 30 minut w temp. 180 stopni. Po upieczeniu, przekroiłam ostygnięte ciasto na pół. Obie części nasączyłam ponczem.
Poncz:  Zaparzyłam herbatę. Posłodziłam dwiema łyżeczkami cukru.Do zimnej herbaty dodałam spirytus i przemieszałam
Masa: Zimną kremówkę ubiłam na sztywno z cukrem pudrem i cukrem waniliowym. W misce zmiksowałam serki homogenizowane. Do nich dodałam ubita kremówkę. Rozpuściłam żelatynę.  Przestudzoną dodałam do masy. Przyłożyłam na ciasto. Przykryłam druga połówką. Odstawiłam do lodówki.
Polewa: Rozpuściłam w garnuszku mleko. Dodałam czekoladę cały czas mieszając. Jeszcze ciepłą polewę rozlałam na cieście.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz