Strony

środa, 4 lipca 2012

Ryż z sosem


Uwielbiam ryż, ale o tym już wspominałam. Dziś przyrządziłam go w dość nietypowy, jak dla mnie, sposób. A mianowicie obsmażyłam w sosie pomidorowym. Wyszło smaczne danie obiadowe. Jako, że w domu jestem sama jak palec, zrobiłam porcję tylko dla siebie, więc proporcje są dla jednej bardzo głodnej osoby.

Składniki:
1 woreczek ryżu
1 pomidor
3 łyżki koncentratu
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
niecałe pół szklanki wody
przyprawy:  sól, świeżo mielony pieprz, 5 smaków, słodka papryka

Ugotować woreczek ryżu i wystudzić. Na patelni rozgrzać olej. Przełożyć ryż. Przyprawić i dodać koncentrat. Chwilę podsmażyć. W miedzy czasie obrać pomidora ze skórki. Pokroić w ósemki.  Przerzucić do wysokiego naczynia i zmiksować. Uwaga, może chlapać. Papkę dodać do ryżu. Dolać wodę. Danie dusić z dodatkiem masła około 15 minut.



1 komentarz: